Elektrische rolstoelaandrijving Alber SMOOV One via Invacare
Getest op het eerste Scouters Testival in2019! De SMOOV One is een innovatieve elektrische rij ondersteuning die je eenvoudig aan en af kunt koppelen aan de achterkant van je handbewogen rolstoel. Makkelijk mee te nemen in een gewone auto of vliegtuig. De vliegtuigmaatschappij vraagt soms om een certificaat, dat kun je hier downloaden. Door het flexibele wiel en de 360° zwenkbare vork rijd je eenvoudig over kleine drempels, stoepranden en andere oneffenheden.
Je kunt de accu gewoon opladen in elk normaal...
Getest op het eerste Scouters Testival in2019! De SMOOV One is een innovatieve elektrische rij ondersteuning die je eenvoudig aan en af kunt koppelen aan de achterkant van je handbewogen rolstoel. Makkelijk mee te nemen in een gewone auto of vliegtuig. De vliegtuigmaatschappij vraagt soms om een certificaat, dat kun je hier downloaden. Door het flexibele wiel en de 360° zwenkbare vork rijd je eenvoudig over kleine drempels, stoepranden en andere oneffenheden.
Je kunt de accu gewoon opladen in elk normaal stopcontact en mooi meegenomen, je kunt je smartphone opladen via de USB-aansluiting op de accu van de SMOOV One. Koppel je de SMOOV One en je smartphone, dan heb je direct toegang tot de acculading en het bereik.
Op de website van de SMOOV of via de website van Invacare vind je handige informatie over vergoeding, op welke rolstoelen de SMOOV One past en de mogelijkheid om de SMOOV One vrijblijvend uit te proberen. De Smoov One wordt geïmporteerd door Invacare. De SMOOV One is te koop via gespecialiseerde rolstoel- of revalidatiewinkels. Leveranciers zijn te vinden op de site van Invacare bij het dealeroverzicht
De SMOOV One, inclusief bevestiging set koop je voor ongeveer € 5.000
Alternatieven vind je in de keuzehulp voor de beste elektrische aandrijving van jouw rolstoel
Functionaliteit / prijs | SMOOV One |
Bediening | Via hoepels of startknop |
Extra breedte op de rolstoel | 0 cm |
Maximale Afstand (actieradius) | 20 km |
Snelheid | 6 / 10 km/uur |
Accu | 36 V, 6,2 AH |
Maximale hellingshoek | 16 % |
Maximale obstakelhoogte | Onbekend |
Minimale rolstoelgewicht | N.v.t. |
Gewicht zwaarste onderdeel / totaal | 7,2 kg |
Maximaal gebruikersgewicht | 170 kg |
Geschikt voor rolstoelbreedte | 36-46 cm |
Geschikt voor achterwiel maat | 22 / 24 / 25 / 26 inch |
Prijs | Vanaf €4.990 |
Gemiddelde beoordeling
Beoordelingen (7)
-
Door wendy op 21 oktober 2022
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsWe hebben de nieuwe smoove net een week maar nu opeens doet die niet meer geeft code S72 iemand enig idee wat dit inhoudt?
-
Door Elly Waaijer (Scouters) op 10 oktober 2022
Op de website van de Smoov staat vermeld dat deze ook mee het vliegtuig in mag, voor details zou ik even bellen of mailen met Invacare. Zij kunnen een vluchtcertificaat afgeven. Echter uiteindelijk besluit de vliegtuigmaatschappij of ze het accepteren.
-
Door Ingrid op 07 oktober 2022
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsFijn apparaat. Is het toegestaan het mee te nemen in het vliegtuig, de.luchtvaartmaatschappij vindt het lastig...? Iemand ervaring mee?
-
Door Cj van otterlo op 22 november 2021
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsKan maar 10 km met de accu dat valt me erg tegen . Maar ik moet wel zeggen dat ik veel het bos in ga op fietspaden
-
Door Elly Waaijer (Scouters) op 02 maart 2021
Ik werd er net o geattendeerd door Gé Snoek, gastschrijver van Scouters over diverse technische onderwerpen en zeker zelf deskundig en veel ervaring met elektrische aandrijvingen van rolstoelen, dat ik mezelf de vraag wel kan stellen hoe steile hellingen je op kunt met de Smoov, maar dat het ook heel belangrijk is hoe je weer naar beneden komt. De Smoov kan een behoorlijke hellingshoek aan, maar probeer het rustig uit, naar beneden moet je zelf afremmen met je hoepels, dus dat kan bij een steile helling gevaarlijk worden en ook hele warme handen opleveren.
-
Door GJS op 17 april 2020
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsDe Smoov is sinds zomer 2019 in productie en is een directe concurrent van de Permobil Smartdrive, er is een stevig prijsverschil tussen beide voorzieningen. Oorspronkelijk moest de Permobil met een soort polshorloge = pushtracker gestart en gestopt worden, maar sinds jan 2020 kan dat ook met drukknoppen. De Smoov heeft een intuitieve losse bedieningsconsole, waarop alle functies handig in te stellen en/of af te lezen zijn, middels ledjes of via een Smartphone App. Als je die app gebruikt neem dan ook een sterke powerbank mee, want zoiets vreet accustroom van je mobieltje! Er is een uitgebreide vergelijking tussen de verschillende soorten aandrijvingen gemaakt, compleet met foto's, die binnenkort integraal op de site geplaatst wordt. Ook hier geldt oriënteer je goed qua keuzes en weet wat jij wil! Uiteindelijk ben ik door een aantal zaken op een Permobil uitgekomen, mede door de leverancier, maar had ik (veel) langer gewacht, dan zou ik beslist voor de Smoov gekozen hebben, vooral op het punt van de eigen veiligheid. Kijk ook bij Smart Drive van Permobil, waar overigens Double Performance niet meer de NL distributeur van is....
-
Door Elly Waaijer (Scouters) op 02 juli 2019
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsOp het eerste Scouters Testival mei 2019 werd de SMOOV getest door een aantal testers van het testteam. Omdat er alleen binnen kon worden getest geeft dit nog geen volledig beeld van de prestaties van de SMOOV, maar in zijn algemeenheid werd de SMOOV hoog gewaardeerd met een eindcijfer van 8,25 op een schaal van 10. De stabiele handbedieningsknop en het gewicht sprongen er positief uit qua ontwerp. "Binnenshuis gewoon een handbewogen rolstoel, maar buitenshuis worden mijn schouders en armen ontlast en kan ik de hond weer uitlaten, ga de SMOOV gelijk aanvragen." Je moet wel even wennen aan het remmen en manoeuvreren met je rolstoel. "Ben benieuwd hoe steile helling ik op kan."