Scootmobielfiets Van Raam Easy Go
Deze Easy Go van Van Raam is niet gewoon een scootmobiel, maar een elektrische driewieler en scootmobiel in één. Zo kan je het fietsen en rijden met de scootmobiel afwisselen. Fietsen is bovendien lichter omdat er trapondersteuning is ingebouwd in de driewielfiets. En door de stevige zitting met rugleuning zit je stabiel op de scootmobielfiets. Niek testte de scootmobiefiets. Je koopt de fiets vanaf ongeveer € 7.200,-
Meer informatie over de Easy Go
Het afwisselen van driewieler naar scootmobiel,...
Deze Easy Go van Van Raam is niet gewoon een scootmobiel, maar een elektrische driewieler en scootmobiel in één. Zo kan je het fietsen en rijden met de scootmobiel afwisselen. Fietsen is bovendien lichter omdat er trapondersteuning is ingebouwd in de driewielfiets. En door de stevige zitting met rugleuning zit je stabiel op de scootmobielfiets. Niek testte de scootmobiefiets. Je koopt de fiets vanaf ongeveer € 7.200,-
Meer informatie over de Easy Go
Het afwisselen van driewieler naar scootmobiel, doe je door het voetenplankje naar beneden te klappen met je voet of hand. Je bedient de verlichting, elektrische ondersteuning en maximale snelheid van de Easy Go met een handbediening bij je stuur. De scootmobiel geef je gas via het handvat. Je kan de scootmobielfiets volledig op jouw lengte en voorkeur en ook zijn op aanvraag extra functionaliteiten en aanpassingen mogelijk.
De scootmobielfiets beschikt over een Silent HT motor, door Van Raam zelf ontwikkeld en geproduceerd. De actieradius is bij de standaard accu (11,2 Ah) tussen de 35 en 60 km, afhankelijk van o.a. de mate van elektrische ondersteuning. Als je in stand 2 rijdt, dus volledig elektrische zonder mee te trappen, rijd je 10 km per uur en is de accu na 35 km leeg. Tegen een meerprijs is het ook mogelijk een sterkere accu te bestellen (25 Ah), die een actieradius heeft van tussen de 70 en 120 km. Standaard beschikt de scootmobielfiets over een mandje, slot en bel.
Gemiddelde beoordeling
Beoordelingen (3)
-
Door Hans Katan op 07 februari 2023
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsHet is voor mij de ideale oplossing , ik heb stevige coördinatie- en evenwichtsstoornissen en ik kan nog moeilijk twee dingen tegelijk doen ; lopen en tegelijk mijn evenwicht bewaren en niet struikelen is echt lastig en dit is voor mij een ideaal vervoermiddel omdat ik dan wel niet loop maar wel in beweging blijf en geen rekening hoef te houden met mijn evenwicht. Het is nieuw duur en ook tweedehands zijn ze nog aan de prijs, maar ik heb lang gezocht naar een gebruikte Easy Go die voor mij wel betaalbaar was. Het is een uniek product en van Raam dus dat zal de prijs zeker bepalen. Ik ben er heel erg blij mee , maar zoals voor alle driewielers geldt dat het verstandig is om een cursus te volgen of eerst begeleiding door een ergotherapeut en vergeten dat je ooit op een tweewieler hebt gefietst . Ik ben er blij mee en gebruik het heel erg veel. Het is alleen jammer dat je er niet de trein mee in kan want het is net te groot volgens de regels van de Ns, maar in winkels en op de stoep is het net als ieder andere scootmobiel. Een WA verzekering is verplicht en dat kan een probleempje zijn want veel verzekeringsmaatschappijen kennen de Easy Go niet . Koop er een extra slot bij want het wordt op slot gezet als een e-bike en er is geen contactsleutel als bij een scootmobiel.
-
Door Sandra op 22 september 2022
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsIk heb veel last van vermoeidheid en kan daardoor niet altijd fietsen. Ik heb nu via de wmo sinds een aantal maanden een scootmobielfiets en ik vind hem ideaal. Zo kan ik op de momenten dat het gaat, gewoon fietsencen als dat dan niet meer gaat, dan ga ik scootmobielend verder. Bij het wegrijden geef ik ook altijd wat gas, want anders is het wegrijden te zwaar. Ook bij heuvel op geef ik gas bij, want ook dat is niet meer te doen voor mij.
-
Door Niek op 01 december 2016
DesignGebruiksgemakKwaliteitPrijsJe kunt ermee fietsen en ‘m gebruiken als scootmobiel. Dus als je minder kracht hebt om alleen te fietsen, is dit de ideale oplossing. Ik ben gewend op een driewieler te rijden, als je dat niet bent, is het wel even wennen. De snelheid is prima, de bediening heel licht.